teniszkönyök torna

Sokan úgy gondolják, hogy a fokozott megerőltetés miatt kialakult íngyulladás, a teniszkönyök problémája csak sportolókat érint. Igaz, hogy a teniszezők körében fordul elő leggyakrabban ez a fájdalmas jelenség, de nem profi sportolók körében, hanem inkább azokat a hobbi játékosoknál, akik nem sajátították el a helyes ütéstechnikát.

Irodai munkások, akik egész nap számítógépet használnak, szintén veszélyeztetettek, de akár kerti munka, vagy monoton gyári munka során is kialakulhat, azoknál, akik gyakran használják a karjuk feszítő izmait.

Kortól, nemtől függetlenül bárkinél előfordulhat, de leggyakrabban a 30-50 év közötti korosztályt érinti.

Az arra hajlamosabb személyeknél nagyobb eséllyel alakulnak ki a tünetek, de egy korábbi sérülés is kiválthatja, pl rándulás vagy húzódás.

Hogyan ismerhető fel a teniszkönyök probléma?

A jellemző panasz álalában egy erős könyökfájdalom, ami sport vagy munka során jelentkezik.

Súlyosabb esetekben már nyugalomban lévő végtagnál, vagy akár éjszaka is jelentkezhet a fájdalom.

Tapasztalható a fájdalom a kézfej hátrafeszítésére, az ujjak hajlítására és fogásra is, a könyök és az alkar megdagad, a külső csont nyomásra érzékeny. Jellemző még a könyök puhasága, az egész kar merevsége és az alkarban érezhető folyamatos izomláz.

A könyök mozgása akadozóvá válik, ami a beteget jelentősen korlátozza a mindennapi életben.

A gyulladás olyan erős lehet, hogy a beteg fogni sem képes a kezével.

Ilyen panaszok esetén feltétlenül javasolt orvost felkeresni, hogy kizárjuk az esetleges törést vagy nyaki gerincsérv jelenlétét, ami szintén lehet az erős fájdalom kiváltója.

Mit tehetünk, ha észleljük a tüneteket?

Elsősorban a gyulladást kell csökkenteni, az érintett kart teljesen tehermentesíteni kell minden munka és sport alól. Jegelés, gyulladáscsökkentő gyógyszer alkalmazása segít csökkenteni a fájdalmat. Ezek a módszerek viszont csak a tüneteket enyítik, az okot nem szüntetik meg.

Elsődleges fontosságú, hogy feltárjuk a fájdalom okát. A munkakörnyezet átalakítása, esetleg munkahelyváltás is szükséges lehet, valamint ha teniszezőről van szó, akkor nagyon ajánlott az ütéstechnikán csiszolni egy kicsit.

A gyulladás visszaszorítása után mindenképpen fontos elkezdeni a gyógytornát, így biztosan sikerrel előzhetjük meg a kiújulást.

Az alkar izmainak nyújtásával és erősítésével csökkenthetjük a panaszokat, idővel teljes felépülésre számíthatunk.

A dinamikus manuálterápia kifejezetten alkalmas a teniszkönyök kezelésére.
Budapesten, a Batthyány tér közelében található rendelőnkben felkészült szakemberek várják Önt.
Bejelentkezés hétköznap 9 és 17 óra között a 06-30-50-50-50-3 -mas telefonszámon, vagy ide kattintva, online!

A teniszkönyök torna kiegészítéseként, fájdalomcsillapításra alkalmas a Kineziológiai szalag. Ennek felhelyezéséhez is kérje szakember segítségét!

Így zajlik a manuálterápiás kezelés

A kezelés első lépése az állapotfelmérés, a manuális diagnosztika.

A konzultáció egy ismerkedő beszélgetéssel kezdődik. Gyógytornászunk feltérképezi az Ön életmódját, kórtörténetét.

Miután megismerte panaszait, alaposan megvizsgálja manuálisan is a problémás területet.

Ezután jön a személyre szabott, egyéni kezelési terv felállítása az Ön aktuális állapotához, egyéni céljaihoz, időbeosztásához igazodva.

Mennyi idő múltán számíthatunk gyógyulásra?

Egy rándulás vagy túlfáradás következményeként jelentkező könyökfájdalom maximum 2 hét alatt meggyógyul. Ha viszont a tünetek 2 hét után is jelentkeznek, érdemes felkeresni egy orvost és elkezdeni a gyógytornát. Ha 6-12 hónapos kezelés nem hoz javulást, abban az esetben műtéti megoldás javasolt. A műtét során leválasztják a problémás izmokat és eltávolítják a roncsolódott ínrészeket. Ezt a beavatkozást később szintén gyógytornával ajánlott kiegészíteni.

Az orvosok csak végső esetben javasolnak műtétet, mert a rehabilitációs időszak rendkívül hosszú és a műtött végtag sosem lesz olyan, mint az eredeti.

A teniszkönyök probléma megelőzése

A megelőzés nagyon nagy jelentőségű, hiszen így különösebb gond nélkül segíthetünk magunkon, ha a probléma még enyhe.

A könyököt ajánlatos pihentetni teniszezés vagy munkavégzés közben, valamint fordítsunk gondot a kar izomzatának erősítésére.

Válasszunk megfelelő, közepes mértű teniszütőt, használjunk könyökszorítót. Fejlesszünk ütéstechnikánkon!

Teniszkönyök torna

Naponta 3 alkalommal 5 percen át végezze ezt a könnyű, otthon is végezhető gyakorlatot:

Alkarját támassza az asztalra. majd emelje fel kezét és ujjait úgy, hogy az alkarja lent marad.

Maga a gyakrolat egyszerű, de gyakran végezve kiválóan erősíti az alkar izmait ls nyújtja az inakat.

Ha könyökünk gyulladásban van, a tornát óvatosan végezzük, mert ilyenkor nagyon sérülékenyek a szövetek. A túlterhelt izmokat nyújtani, a többi izmot pedig erősíteni szükséges. Mindenképp érdemes megvárni, hogy a nagy fájdalom és a merevség elmúljon, hogy hatékonyabb legyen a kezelés. Szakértő gyógytornász bevonásával, célzott gyakorlatok rendszeres végzésével hatékonyan csökkenthetők a teniszkönyök panaszok.

Ezért válasszon minket:

  • Állapotfelmérésünk részletes, így megmondjuk, hogy miért vannak a fájdalmai
  • Megtanítjuk és felügyeljük a gyakorlatokat 
  • Figyelembe vesszük határait, így velünk a gyógytorna nem kellemetlen.
  • Fejenként átlagosan 13 év tapasztalatunk van
  • Várakozás nélkül tudunk Önnek segíteni.
  • Több mint 1000 gyógyult esetünk van
  • Korrekt áron dolgozunk
  • Garancia! Ha nem tudunk segíteni, nem kell fizetnie!

Bővebb információkért látogasson el weboldalunkra!

2002-ben szerzett diplomát az SE-EFK-n. Szakterületei: Nyaki, háti, ágyéki gerinc problémái; porckorongsérv kezelése McKenzie és manuálterápiával ,Nyaki gerinc felől induló fejfájás, szédülés csökkentése, Tartáskorrekció, Befagyott váll (PHS), Traumatológiai esetek: vállficam, váll-, könyök-, csuklótörések, kézsérülések, alsóvégtagi törések, térd- és bokaízületi szalagsérülések, Csípő- és térdízület degeneratív elváltozásai, Csípő- és térd protézis beültetés utáni rehabilitáció

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>