nyakfájás az ülőmunkátólNyakfájás az ülőmunkától alakul ki legkönnyebben, de nem csak a nyakunkat, hanem egész gerincünket nagy terhelésnek tesszük ki általa.
Aki naphosszat íróasztal mögött ül, esténként gyakran merev nyak és hátizmokkal, vagy fájó derékkal vánszorog haza.

Ha nem ellensúlyozzuk ezt a sok ülést egyéb mozgással, tornával, sporttal, annyak bizony előbb vagy utóbb porckorongsérv lesz a következménye. Irodai munkásként nagyon fontos, hogy megtanuljunk helyesen ülni, helyes testtartással megelőzhetjük az izmok elmerevedését, túlterhelését.

A megfelelő munkaállomás

Az is nagyon fontos, hogy a munkaállomásunk ergonomikusan legyen berendezve. Ülés közben támassza meg a derekát, a szék háttámláját használva. Ne csak a lábujjai érjenek le, hanem teljes talpával támaszkodjon a talajra, így elkerülheti lábizmai túlfeszülését. Térde és csípője 90 fokos szöget zárjon be, karja legyen alátámasztva, ne lebegjen a levegőben.
A monitor legyen szemmagasságban és legyen teljesen szebben, ne kelljen tartósan oldalra nézni munka közben.

A helyes ülésmód is nagyon fontos

A leggyakoribb tartáshiba, hogy a fej túlságosan előre esik. Ez a pozíció nagy terhelésnek teszi ki a nyakat.
A helyes ülést meg lehet tanulni és meg lehet szokni. Sajnos se az iskolában se otthon nem tanítottak meg erre bennünket, legfeljebb azt mondták, „ülj szépen!” Ha tudatosan figyelünk arra, hogyan ülünk, ülés közben fejünket nem nyújtjuk előre, ezzel kíméljük a nyakizmokat. Sokszor már ennyi is elég lehet, hogy a kezdődő nyakfájásunkat elmulasszuk.

Nyakfájás az ülőmunkától a vállizmok túlfeszülése miatt

A vállizomzat helytelen működése is okozhat nyakfájást, mivel közvetlen összeköttetésben áll a nyakizmokkal. A sok ülés és a helytelen tartás következtében elgyengülnek a hát tartó izmai is, a vállak előre esnek és felhúzódnak, úgy, mint mikor valaki ijedtében behúzza a nyakát. Ez a kényszeres tartás is nyakfájdalomhoz vezet, mivel a nyakizmok túlterhelődnek.

Gyógytornával sikeresen lehet kezelni a hát és vállizmok gyengeségét és merevségét.
Ez segít megszüntetni a nyakfájást is.

Nyakfájás túlzott okostelefon használattól

Nyakfájás az ülőmunkától és az okostelefon használattól is kialakulhat, hiszen így már nem csak munka közben a monitor előtt görnyedünk, hanem a nap további részében is gyakran előrehajtott fejjel bámuljuk a telefonunkat.
Amennyiben ez a rossz tartás általánossá válik, a nyakfájás is állandósulhat. Márpedig a telefonozásról manapság nem tudunk csak úgy lemondani, így megoldást is nehéz rá találni.
Az sokat segít, ha a telefonunk képernyője elég nagy ahhoz, hogy ne kelljen nagyon közel hajolnunk ahhoz, hogy lássuk.
Hasznos lehet az is, ha nagyobbra állítjuk a betűméretet, vagy fentebb vesszük a fényerőt, valamint ha nem az ölünkben tartjuk, hanem szemmagasságból nézzük. Ezzel tehermentesíthetjük nyakunkat és a nyakfájásunk is csökkenhet.

Elhúzódó nyakfájás az ülőmunkától? Gyógytornával hatékonyan kezelhető!

A hosszú ideje fennálló rossz testtartás, mozgásszegény életmód következtében a fájdalom egyre csak fokozódik. Az ilyen elhúzódó nyakfájás magától nem tud rendeződni, mindenképpen érdemes szakemberhez fordulni.

Gyógytornával eredményesen lehet csökkenteni a nyakfájást az ülőmunkától, mert a gyógytornász szakember az okot kezeli, hogy ne újuljanak ki a tünetek.

Várjuk állapotfelmérésre budapesti rendelőnkben!

A személyre szabott gyógytorna megszüntetheti hát-, derék, gerinc- és vállfájdalmait! Online videóhívásos és személyes gyógytorna is elérhető!
Jelentkezzen be gyógytornára, kérjen visszahívást tőlünk vagy hívjon minket:
Tel: 06-30-50-50-50-3 (Hétköznap 9-17-ig) Rendelőnk a Batthyány térnél található.

 

Nyakfájás kezelése manuálterápiával

A görcsös izmok akadályozzák a nyak szabad mozgását. A folyamat visszafordítható, a fájdalmak miatt ugyanis kerülünk bizonyos mozgásokat, ami csak még merevebbé teszi a nyakunkat. Éppen ezért, először ezt a fájdalmat kell enyhíteni fokozatos mozgatással, ezáltal a vérellátás is javulni fog. A manuálterápia nagyon hatásos lehet erre a típusú problémára, segít mobilizálni, bejáratni a merev ízületeinket.

Már néhány alkalom elég ahhoz, hogy érezhetően könnyebben mozogjon a nyakunk és a fájdalmunk is enyhüljön.
A nyakfájdalom és merevség gyakran jár együtt szédüléssel és fejfájással is.

A manuálterapeuta szakember segít, hogy a görcsös izmok ellazuljanak, az ízületi blokkok oldódjanak, a fej vérkeringése javuljon, így a nyakfájdalom, valamint a fejfájás és a szédülés is csökkenni fog. A megtanult nyújtó és erősítő gyógytorna gyakorlatok végzésével pedig megakadályozhatjuk a tünetek visszatérését.

Jelentkezzen be hozzánk állapotfelmérésre!

  • Foglaljon egy Ön számára megfelelő időpontot, és jöjjön várakozás nélkül!
  • Az első alkalommal, az állapotfelmérésen részletesen feltérképezzük panaszait, rámutatunk fájdalma okára, és az okot megcélzó egyéni kezelési tervet alakítunk ki Önnek.
  • Ezt követően érdemes heti 1 alkalommal jönnie hozzánk abban az időpontban, amikor Önnek kényelmes.
  • Pácienseink többségének már 10 alkalom elegendő a teljes gyógyuláshoz, ezért célszerű bérletben gondolkodnia.
  • Korrekt áron dolgozunk, árlistánkat itt tekintheti meg.

2018-ben végzett a SOTE-n. Szakterületei: porckorong problémák, manuálterápia, nyak-,hát-, és derékfájdalmak, helytelen tartás, neurodinamika, sportrehabilitáció és funkcionális trénig, futók betegségei, váll, térd és bokapanaszok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>