reggeli derékfájás

Reggeli derékfájás? A gyógytornász tanácsai

Alighanem mindenki ébredt már derékfájással. Ha csak egyszer-egyszer fordul elő és a nap során enyhül, esetleg el is múlik, jó eséllyel nincs miért aggódnunk. Ha viszont több napon át jelentkezik a probléma, esetleg napközben sem múlik, érdemes lehet szakember segítségét kérni a megoldásához. Cikkünkben összegyűjtöttük a reggeli derékfájás leggyakoribb okait és a gyógytornászaink tanácsait, amik a derékfájás gyors enyhülését hozhatják. 

Kérjen visszahívást tőlünk!

Milyen eredményeket várhat a gyógytornától?

  • A reggeli derékfájás megszűnhet.
  • A kiváltó ok kezelésbe kerül.
  • Megelőzheti a további problémák kialakulását.
  • Ismét panaszmentessé válhatnak hétköznapjai.
VH kérő form - cikkbe
First

A reggeli derékfájás leggyakoribb okai

Nem megfelelő matrac használata

A derékfájás megelőzésére a közepes keménységű matracokat tartják a legjobbnak. Ezek elég kényelmesek ahhoz, hogy nyugodtan aludhassunk rajtuk, ugyanakkor kellően képesek megtámasztani a gerincet is. A nem megfelelő matrac használata ugyanakkor reggeli derékfájáshoz vezethet. Ha a matracon jól látható mélyedés, horpadás található, ideje lecserélni. 

Ha új matracot vásárol, győződjön meg róla, hogy az megfelel az igényeinek. Ha van rá lehetősége, próbálja is ki! A legtöbb üzletben találhatóak kiállított darabok, különböző keménységű és anyagú matracokból, és nem éri meg csak ár alapján választani. Érdeklődjön arról is, biztosít-e lehetőséget az üzlet cserére, vagy pénzvisszatérítésre, ha a matrac mégsem váltja be a hozzá fűzött reményeket. 

Az alvási pozíció is számít

A testtartás nemcsak álló, vagy ülő helyzetben számít, hanem bizony alvás közben is. Sokan szeretnek például hason aludni, a térdüket felhúzva, vagy párnájukat és alkarjukat a fejük alá gyömöszölve. Hason fekvés közben azonban a gerinc természetes görbülete megváltozik, a mellette futó izmok megfeszülhetnek, begörcsölhetnek az éjszaka folyamán, ami reggeli derékfájást okozhat.

Párnák segítségével alvási pozíciótól függetlenül enyhítheti a gerincére nehezedő terhelést. Ha háton alszik például tegyen egy párnát a térdhajlata alá. Az oldalukon alvóknak segíthet, ha egy párnát helyeznek a lábaik közé, ezzel csökkentve a terhelést gerincük alsó részén és a csípőízületükön. A hason alvók számára enyhülést jelenthet, ha az alhasuk alá tesznek egy párnát, ezzel csökkentve derekuk görbületét. 

alvási pozíciók derékfájásra

Megerőltetés és húzódás

Az olyan hétköznapi tevékenységek, mint a reggeli felkelés az ágyból, vagy az ülőmunka is okozhat derékfájást. Ha olyan munkát végez, amelyhez sok időt kell ugyanabban a pozícióban töltenie, például ül, vagy áll, esetleg sokat hajol, a gerinc körüli izmok megfeszülhetnek, ami derékfájást okozhat. Nemcsak intenzív testmozgás vezethet tehát a megerőltetés, vagy húzódás okozta derékfájáshoz, hanem a mozgás hiánya is. 

A rendszeresen végzett, enyhe testmozgás is sokat segíthet. Válasszon olyan sportot, vagy mozgásformát, amit élvez és a zsúfolt hétköznapok során is igyekezzen rá időt szakítani. 

A gyógytorna is sokat segíthet. Egy szakképzett gyógytornász személyre szabott gyakorlatokkal nemcsak a tünetek enyhítésében játszhat fontos szerepet. Mozgásterápia segítségével megszüntethető a panaszok kiváltó oka és megelőzhető a probléma visszatérése is. 

Ha gyógytornászra van szüksége, ne habozzon felvenni velünk a kapcsolatot! Budapest szívében, a Batthyány tértől nem messze gyakorlott gyógytornász csapat várja. Foglaljon időpontot online, vagy hívjon minket telefonon hétköznaponként 9-17 óráig a 06 30 50 50 50 3-as telefonszámon! Néhány napon belül fogadni tudjuk. 

Gyógytornászaink akik segítenek leküzdeni a derékfájást

A reggeli derékfájás egészségügyi okai

Vannak bizonyos betegségek, amik a reggeli derékfájás hátterében állhatnak. Ezek közé tartozik a degeneratív porckorongbetegség is, ami leginkább az idősödő korosztályt érinti. A korral a gerincoszlopban található porckorongok természetes módon kopnak, ami porckorongszakadáshoz és a gerinccsatorna beszűküléséhez vezethet. A degeneratív porckorongbetegség általában ötven éves kor felett jelentkezik. Leggyakoribb tünetei közé tartozik a lábak és lábfejek izmainak merevsége, a lábakban és karokban érzett zsibbadás, valamint a mozgás hatására enyhülő fájdalom. 

Egyéb akut és krónikus problémák is állhatnak a reggeli derékfájás hátterében. Ha a fájdalom néhány napon belül nem múlik el magától, mindenképp keressünk fel egy szakembert!

Gyógytorna a derékfájás enyhítésére, megelőzésére

A fájdalom enyhítésében nagy segítséget nyújthat a gyógytorna. A derék és a gerincet tartó izmok nyújtásával és erősítésével sok esetben megszüntethető a fájdalmat kiváltó ok. A gyógytorna tehát nemcsak a rehabilitációban, hanem a probléma kezelésében is nagy szerepet játszhat. Ha munkája miatt sok időt tölt ugyanabban a testhelyzetben, például ülőmunkát végez, a derékfájás megelőzésére is ideális lehet a gyógytorna. 

Keresse bizalommal a Gyógytornászom.hu csapatát és foglaljon időpontot akár videós, online gyógytornára is! Így kényelmesen, otthonában is sokat tehet egészsége megőrzéséért, a gyógytornát pedig rugalmasan beillesztheti napi rutinjába. 

Derékfájással küzd? Kérjen visszahívást és segítünk! 

Az alábbi gombra kattintva már akár 2 munkanapon belül foglalhat hozzánk időpontot az első alkalomra, amely egy részletes állapotfelmérés. Gyógytornászaink a legprofibbak az Ön derék- és gerincpanaszának gyógyításában!  ↓